Tworzenie wizerunku marki

Tworzenie wizerunku marki

Budowanie wizerunku współczesnej korporacji wcale nie jest proste i już zwykłe zabiegi marketingowe nie wystarczają do utrzymania się w siodle i przetrwania kryzysu. Szczególnie że dla wielkich światowych marek notowanych na giełdach to często nie odpływ klientów stanowi poważne zagrożenie, ale fakt, że wieloletni inwestorzy i akcjonariusze przestraszeni nierentownością firmy uciekają z niej z własnym kapitałem, dodatkowo wbijając gwóźdź do jej trumny. Niemniej nie brakuje takich firm, które na kryzysie starają się zbić swój kapitał i pozyskać tak klientów jak i kapitał, który odpłynął z niedawnej konkurencji. Na rynku biur podróży w ostatnim czasie widać wielkie zamieszanie. Liczne biura podróży specjalizujące się w samym pośredniczeniu nie przynoszą tak dużych dochodów, ciągłe sprzedawanie wycieczek last minute i rosnące ceny podróży oraz zakwaterowania w takich regionach świata jak Brazylia czy RPA lub Indie sprawiają, że egzotyczne wycieczki sprzedają się tylko i wyłącznie w tych najlepszych i najbardziej popularnych biurach. Sami pośrednicy muszę rezygnować z większości zysków promując produkty last minute i sprzedając wycieczki z jak najniższa marżą, byle w ogóle się ich pozbyć. Dodatkowo liczne biura podróży posiadające własne hotele w Brazylii i innych egzotycznych krajach niejednokrotnie z ekonomicznego punktu widzenia musiały zacząć pozbywać się tych punktów za granicą, co mocno nadwątliło liczbę ich aktywów oraz faktyczną moc marki. Dlatego dzisiaj na rynku prawdziwie ekskluzywnych wycieczek zagranicznych, które obierają sobie za cele podróży odległą Bazylię czy orientalne Chiny, konkurencja trwa i jest coraz ostrzejsza. A jednocześnie nikt nie jest w stanie zejść tutaj poniżej pewnej kwoty, dzięki czemu rywalizacjami między markami odbywa się nie tylko na polu ceny, ale także jakości produktu. Dzięki temu oferowane dzisiaj ekskluzywne wycieczki zagraniczne przemyślane są pod kątem oczekiwań nawet najbardziej wybrednych klientów, dzięki czemu każdy wraca z takiego wypoczynku pełen nowych niepowtarzalnych wrażeń. I jeśli wróci cały i zdrowy, to z pewnością przy następnej okazji znów wykupi wycieczkę z tej samej firmy możliwie polecając ją także swoim znajomym.