Budowanie międzynarodowej firmy

Budowanie międzynarodowej firmy

Budowanie międzynarodowej firmy często jest marzeniem już początkującego przedsiębiorcy. Oczywiście historia i ekonomia razem znają wiele przykładów firm, które w ciągu kilkunastu krótkich miesięcy z indywidualnego właściciela uczyniły prezesa jednej z największych giełdowych firm. Ale są to przypadki skrajne, w całej reszcie sytuacji niezbędne jest niestety długie i strategiczne zarządzanie marką w celu wybrnięcia z terenu lokalnego na rynek globalny. Teoretycznie biura podróży funkcjonujące na takich rynkach jak polski mogą zaoferować wiele wyjazdów zagranicznych i niesamowite spędzanie urlopu w Grecji czy Brazylii, ale nadal jest to firma wyłącznie lokalna. Na miejscu przeważnie nie posiada ona własnych placówek a przez to także osobowości prawnej, która mogłaby skuteczniej egzekwować prawa swoich klientów za granicą. Oczywiście wybierając hotel i linie lotnicze do Brazylii dla sowich klientów biura podróży biorą pod uwagę jak najlepszy interes swoich pasażerów, ale jednak sam przedstawiciel biura podróży zameldowany w hotelu na miejscu to często zbyt mało, aby zapewnić sobie pełną kontrolę nad wykonaniem sprzedanej usługi. A w ostatnim czasie niestety kolejne biura podróży traciły swoich klientów i to nie po cichu, ale w sposób nagłośniony przez media. Pokazywanie nazwy jednego przewoźnika przez wiele dni w kontekście niezrealizowanej wycieczki potrafi skutecznie zbankrutować całą firmę o wieloletnim doświadczeniu w pośredniczeniu w sprzedaży ofert last minute oraz wycieczek ekskluzywnych. O wiele lepiej na tym tle mają się więc te biura podróży, które oferując wycieczki last minute do Brazylii nie tylko kuszą tanimi kosztami, ale przede wszystkim zapewniają pełną kontrolę na miejscu, ponieważ hotel należy do tego samego właściciela. Wiele biur podróży w złotym okresie swojego funkcjonowania decydowało się na kupno kolejnych obiecujących nieruchomości w krajach, z którymi prowadziły najbardziej aktywną wymianę turystyczną. W ten sposób dzisiaj marki te pochwalić mogą się nie tylko bardzo poważnymi aktywami, ale także zapewnić mogą swoich klientów o absolutnie najwyższych standardach obsługi, także na miejscu, dzięki czemu urlopowicze skupić będą mogli się tylko i wyłącznie na wypoczywaniu.